Har ni någon gång undrat hur skröppel provar jeans i affärerna?

Svaret är: Det gör vi inte.

 

Följande procedur utspelade sig idag när jag köpte mina två par jeans.

 

In på GT hittade två modeller som såg lovande ut, upp på Clas Ohlsson och köpa måttband, in på GT igen och mäta mig, mäta den storlek som såg ut att passa mitt (hemliga) mått.  Köpa med mig dessa två par jeans som jag inte gillade färgen på men visste (hoppades) fanns i annan färg på nätet. I säng prova nr 1, upp kolla om de passar, i säng prova nr 2 och upp och kolla om de passar. Nr1 var för stora och för långa och nr 2 perfekta men för korta. In på hemsidan och kolla in utbudet av färger, hittade två färger som jeansen fanns i, kolla storlekar och fick chansa på att en mindre storlek skulle passa.

 

Så nu är två par jeans på väg hem till mig där storlek och färg är en helt annan än de jag köpte i affären för att ens kunna prova dom. Om någon dag åker jag till affären för att lämna igen dem eftersom de inte passar samt hålla tummarna att de jag beställt uppfyller kraven.

 

Det är därför jag hatar köpa byxor!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: